dinsdag 18 januari 2011

De nacht verliep vrij rustig. Sommige kinderen voelen zich hier wel echt thuis want ze knorden als varkentjes. Maar het belette niemand om te genieten van een ongestoorde nachtrust. Rond 7u20 werden we gewekt door de juffen en maakten we ons klaar voor een stevig ontbijt. Tijdens de voormiddag stonden er 3 activiteiten op 't programma. Dit gebeurde met een doorschuifsysteem. We kamden en bereden de pony's. De stallen kregen een grondige opknapbeurt en we wasten en sneden prei om in de diepvriezer te stoppen. Jammer genoeg gooide de regen ons programma een klein beetje overhoop. Maar geen probleem, wij zijn als echte boeren en boerinnen zeer flexibel. Wij aten iets eerder dan voorzien middag: overheerlijke soep, rijst, provencaalse saus en gehaktballetjes. Het dessert: pudding met "strontjes", het was een succes! Na de middag waren de weergoden beter gezind en konden we ons werk verder zetten. Stallen uitmesten en de dieren voederen. Na het vieruurtje haalden we onze creatieve talenten boven en maakten mooie kaarsen. Onze leuze was: "Hoe vettiger, hoe prettiger." De vraag is: wat vinden jullie hiervan? Om al de modder te verwijderen genoten we van een overheerlijke, warme douche. Slaapwel en tot morgen!

Jesse: Met z'n allen de stalen van de geiten uitmesten was geweldig!
Eduardo: Het was heel leuk om de hangbuikzwijnen te voederen.
Wesley: Het wegrijden van het mest was zwaar werk maar echt tof.
Sascha: De geiten uit onze handen laten eten.
Jeroen: We mochten prei wassen en snijden voor in de soep.
Alessio: De prei wassen en snijden was erg leuk.
Jarne: Ik vond het geweldig om op het grote paard en de pony te rijden.
Myrthe: Het paardrijden was heel fijn. Het liefste berijd ik Sabrina.
Lize: Sabrina, het grote witte paard vind ik geweldig.
Kelly:Mijn lievelingskonijn is "zwart leeuwtje". Ik zou hem de hele dag kunnen knuffelen.
Jolien: Na het vieruurtje mochten we met bijenwas kaarsen rollen, dit vond ik heel fijn.
Esther: Na een fikse regenbui mochten we eindelijk de stallen uitmesten, het was grandioos.
Amber: Het paardrijden op de boerderij vind ik fantastisch.
juf Nadine: Hallo lieve jongens en meisjes uit het 2e leerjaar. Het is hier heel fijn op de boerderij maar ik mis jullie wel. Ik zal blij zijn jullie maandag weer te zien.

Groetjes van ons allen aan iedereen

56 opmerkingen:

Ada en John zei

Dag Jamilla,
Kaatje is naar jou op zoek. Zit voor jouw kamerdeur en mauwt vragend. Het regent hier dus Hap zit depressief voor het raam. Beau ligt languit op de bank omdat ze deze niet me jou hoeft te delen. Wij gaan lekker ons gangetje. Zo te lezen hebben jullie weer een leuke dag gehad. Wij willen ook wel op de boerderij zijn . Dikke kus van ons xxx Groetjes van mama en papa

Mama en papa van Melanie zei

Mama & Papa van Melanie ,

Lieve schat ,
wat een mooie kip op de foto , durf je die zo maar te pakken?

Hele dikke knuffel van ons en slaapwel....

Dikke zoen van Demi...

We missen u enorm , enne....
TiTaToe.....

papa van jarne zei

hoi jarne
zo te zien beleven jullie daar een leuke tijd amaai wat een hoop dieren zijn daar zeg echt iets voor jou he maak er nog een fijne week van een dikke zoen en een mega knuffel voor jou en mama (juf nadine)groetjes papa eline en jeroen ook nog lekjes en pootjes van Bolt en minoes

Anoniem zei

hallo Alessio

zo te zien heb je al heel wat fijne dingen gedaan =)
het is echt stil zonder u hier thuis.
ik mama en papa kijken elke dag op de website om te weten te komen wat jullie gedaan hebben,we kijken natuurlijk ook naar de foto's.
ik hoop dat je je nog gaat amuseren en dat je maar snel terug bent =)
xxx ilaria <3h

Anoniem zei

groetjes van joeri en tatjana en de mama en de mama
aan lindsay hoe is het daar met je luk het zo wat tikkebell mis je ook wel thuis de hontjes zoeken je beetje in huis is ferm stil zonder je wel ik hoor je nog wel dikke knuff meid

mama en papa van Jenthe zei

Dag lieve schat,

Zo te lezen hebben jullie weer een toffe dag gehad ondanks de regen.
Kaarsen maken, dieren verzorgen,... je leert er heel wat.
Binnenkort vraagt tante Anja nog of je daar ook op de boerderij gaat werken :-)
We missen je wel héél erg.
Quinten mist zijn speelkameraadje.
Hij vraagt of de hangbuikzwijntjes er grappig uitzien?

Dikke kus van mama,papa en Quinten
en... tot morgen !!! slaapwel !!!

Anoniem zei

Dag Alessio,

Aan de foto's te zien is het daar heel fijn .Confituur maken,prei snijden,kaarsen maken...
Je zal vrijdag wel veel te vertellen hebben.Thuis is het maar stil en ik ben blij als ik je weer kan knuffelen.Dikke kus van mama en papa xxx ly

Lydia zei

Lieve collega's,

Tof om te zien hoe jullie met volle teugen mee genieten van het hele gebeuren op de boerderij samen met de kinderen.
Jullie teksten op deze blog zijn héél leuk en grappig om te lezen.
Dank jullie wel voor jullie goede zorgen.

vele koetjes, ik bedoel groetjes,
Lydia

papa van amber zei

dag truteke

het eerste wat ik doe is kijken wat je hebt gedaan
ik mis u heel erg zeker je gekwebbel zo te zien amuseer je je daar wel met al die dieren
hopelijk ziet petere de foto's niet ander moet je bij hem de paardenstal ook zuiver maken
hier heeft het vandaag ook geregend ik ben blij als je vrijdag thuis ben dan gaan we onder ons twee iets leuk doen mama is toch werken dan
truteke doe het gozed en als je vrijdag thuis komt liggen hier een paar verassingen voor u

dikke kus papa

mama van amberke zei

amber ik mis u heel erg
het is veel te stil thuis
ben de dagen al aan het aftellen
hopelijk amuseer je daar

dikke kus mama

Lieve Venken zei

Wat een superleuke foto's ... ik ben blij dat jullie zo fijn samenwerken en genieten ....

Lieve Venken zei

Beste collega's ...dank je wel voor al die lieve zorgen voor onze schatjes ....hopelijk gedragen ze zich allemaal gelijk schatjes... en jullie juffen natuurlijk
ook ;-)...
Juf. Nadine heeft alvast leren paardrijden - proficiat !

Anoniem zei

Broer van Lizge:
Leuke foto's!!! Ik hoop dat je je daar amuseert Lizge. Wees braaf en probeer er een mooie schooltrip van te maken :)

Groetjes van mama, papa en mij xxx

Anoniem zei

Lieve schat,

Hier nog eens met mama het is nu avond en ik mis je toch zo.
het is hier heel stil zonder jou.
demi vraagt dikwijls waar je bent.
Ik heb gezien dat je al veel dieren hebt gezien , demi is een beetje jaloers op je met al die dieren.
amuseer je maar en geniet ervan .
vele vele dikke kusjes van ons
Slaapwel mijn lieve schat.

Anoniem zei

mama en papa van ennio

wij willen je nog een goeienacht wensen.Tiziano en Gioia gaan nu ook slapen.Zij hebben het ook gezellig gemaakt op een slaapkamer.Wij missen je heel erg allemaal en tot morgen op de chat.Ciao.

Mama van Myrthe zei

Hallo Myrthe

Dit is iets waar je altijd al van gedroomd hebt, hé. Zalig tussen al die lieve diertjes. Geniet er maar van. Dikke kusjes en knor maar goed!

Groetjes van mama,Yannick en Ludo

Anoniem zei

papa van myrthe,
hallo myrthe,zo te zien is het er wel zeer fijn en zal je je niet vervelen.
Hopelijk regent het niet teveel en zijn er niet veel snurkers.
Tot zaterdag
Groetjes van papa,caroline,amber,anouk,evelyn

Anoniem zei

hallo joey

ik heb gezien aan de foto s dat je je super amuseert. Natuurlijk missen we je enorm. Ik heb nu niemand die de meisjes een beetje in de gaten kan houden. En niemand kan zo een goed badje maken als jij. Je krijgt een dikke kus en knuffel van je mam en pap en van Mara en Tessa. Chanti is je ook soms aan het zoeken. Slaap wel en morgen bloggen we weer

Nicole zei

Hallo Michael en Celeste,
Hoe gaat het daar met jullie?
Ik heb gezien dat jullie hebben paard gereden en een kip mogen vasthouden.
Hopelijk hebben jullie het leuk daar.
Met wie slapen jullie en hoe is het kamertje waar jullie in slapen?
Hier gaat het heel goed en miss en jullie me al?
Want ik mis jullie wel.
Kunnen jullie niet gewoon al vandaag terug komen, het is stil in huis zonder jou Celeste.
Ik zie jullie vrijdag weer.
Groetjes Nicole x

Gabrïel zei

Hallo schatjes patatjes en juf Helga jij ook natuurlijk xD Hoe gaat het daar? Conchita heeft mij gisteren in mijn gezicht gebeten. Het lijkt nu net alsof ik gevochten heb. Celeste ik slaap nu lekker in jouw bed. Hahahaha.
Tot vrijdag

Mama van Celeste en Michaël zei

Hello sweethearts,
I hope that you are enjoying yourself because I'm missing you very much. I wish I was there with you, it looks really nice!! Smooth the pig for me and the goats. Actually I find it's enough and that you should come home, snik,snik.

En voor juf Nadine":"You go girl"!
En juf Nathalie, hoe gaat het met mijn Michaeltje?
Doeiiii

mama van britney zei

hey pop mooie fotos allemaal amuseer je maar goed we missen je
je krijgt de groetjes van bomma en een dikke kus .
ze mag morgen misschien naar huis goed nieuws he schat.
tot morgen goede nacht xxx

Anoniem zei

Tantje, N.Vital, Kaliska en Dyani.

Hallo,

Waw, wat amuseren jullie zich daar goed. Kan ook niet anders hé op zo'n geweldige lokatie.
We komen boterhammekes met confituur eten bij jou als je terug bent, want die zag er lekker uit.Ook ga ik je bellen als ons konijnenhok schoon gemaakt moet worden. Zo te zien ben jij daar een kei in.
Lieve Jenthe, Kaliska is erg jaloers, en zou dolgraag nu bij jou zijn op de boerderij.
Geniet nog, en we zijn ook weer heel blij als je terug bent.

Dikke kus van ons viertjes

Anoniem zei

Pa'ke en Ma'ke

Hallo Jenthe,

Wat een super dag hebben jullie achter de rug. We hebben gezien dat je al goed confituur kan maken, dus nu kan je ma'ke komen helpen hé.
Geniet nog lekker en we missen je

Dikke kussen van ma'ke en pa'ke

Anoniem zei

Dag mijn iannemanneke,
Dat ziet er allemaal heel leuk uit!
Amuseer je maar lekker! ik wou dat ik dat ook eens kon doen..zo een week op een boerderij !!!
Dikke kus en tot gauw.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Anoniem zei

HEY AMORE VAN MAMA EN PAPA WE MISSEN JOU HEEL VEEL DIEGO VRAAGT DE HELE TIJD ACHTER JOU HIJ VOELT ZICH EEN BEETJE VERLOREN ZONDER JOU . WIJ ZIJN BLIJ DAT GIJ U AMUSEERT IK HEB HELE MOOIE FOTOS GEZIEN VAN JOU OP EEN ZWARTE PONY DE STALLEN UITMESTEN DAAR ZAL HET WEL LEKKER RUIKEN ! LIEVE ZOON JE KRIJGT OOK EEN DIKKE KUS VAN NONNA EN NONNO EN EEN HELE DIKKE VAN MAMA PAPA EN DIEGO SLAAP LEKKER EN TOT MORGEN OK TE QUIERO MUCHO HIGO MIO XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX EN ALS LAATSTE DANK U WEL JUFFEN VOOR DE LEUKE TIJD DIE EDUARDO SAMEN MET JULLIE MAG BELEVEN!

clement zei

dag Amber Schoemans

zo aan de foto's te zien is het daar heel fijn.
ik heb u gezien met de prei te wassen en de stallen zuiver te maken.
vake en moeke kijken elke avond naar de foto's die op groenhof staan

greotjes van vake en moeke en ook van casper

Juf. Lieve zei

Dag Jolientje,
Omdat je papa en mama de hele week op vakantie zijn , doe ik hier een woordje voor je.
Maak er een fijne week van , nog twee nachtjes slapen en je bent weer thuis en mama en papa ook ...
Ik denk dat je zus het heel stilletjes heeft nu , jij weg en papa en mama weg ...
Dikke knuffel

Lowieke zei

Het is zo stil op school .
Waar zijn de kindjes die me uitlaten tijdens de speeltijd ?
Wie komt er nu met me spelen tijdens de middag ?
Pfff, op de foto's te zien hebben al de kindjes nieuwe lieve vriendjes gevonden...zouden ze mij ook missen ?
Pootje en dikke knuffel van Lowie

mama en papa v eduardo zei

JOEPIE HET IS GELUKT

tiffany zei

vrindin van britney
je heb een fijne dag gehad dag

Unknown zei

Hallo allemaal,
Het doet echt deugd om te zien hoe jullie reageren op onze blog.
De kinderen vinden het heel leuk. Het gaat met iedereen heel goed!! We hebben allemaal een super leuke tijd !!!
Groetjes van de juffen

ARLETTE zei

Lieve Iris,

We hebben weer gelezen en gekeken hoe je dag gisteren verliep. Niels en Robin vinden het ook spannend.
We wensen je voor vandaag een fijne dag.

Dikke knuffels Arlette, papa, Robin en Niels

mama en papa v eduardo zei

Goedemorgen alemaal lekker geslapen? Diego zegt mijn broer ik hou van jou tot de universte (universum)ik mis je heel veel Eduardo ik wil ook met al deze mooie dieren spelen! dikke kusje van ti fazzo diegoxxxxxxxxxxxxx

Anoniem zei

Papa van Miguel.B.

Goedemorgen Miguel!!!

En heb je goed geslapen , ik denk van wel hè met al die leuke dieren te verzorgen en dan nog koken amati ben jij flink daar...Alex en luca heben je foto's gezien en ze zijn een beetje jaloers op jou...hun moeten leren en jij leuk plezier maken zij alex!! Lach...amuseer je fijn vandaag mijn Engel mis je nog steeds ((( kus en tot morgen xxxxxx Oeps! bijna vergeten !!! Groetjes van je neef Joel...bacio a domani...

mama ,papa, jordy zei

goede morgen pop en goed geslapen.
het is hier zo stil we missen je .
maar we zien dat jullie je allemaal goed amuseren en mooie fotos maken .
amuseer je nog en heb nog een fijne dag vandaag .
tot straks pop groetjes van ons allen mama , papa jordy ,bomma en de rest .
grotjes ook aan de juffen he xxx

Pétje Jesse zei

Dag Jesse,
Amay dat ziet er daar héél plezant uit! Echt iets voor jou hé tussen al die dieren!! Nog heel veel plezier met al je vriendjes en geniet ervan want het zal snel om zijn!!
Zijn hier benieuwd naar al jou verhalen Zaterdag!!
Groetjes van je pétje, N. Stefan, Sander en je dikke vriend Yoeri!!

Anoniem zei

Goeiemorgen muis,

Ik zie aan de foto's dat je het daar naar je zin hebt.
Ik moet je de groeten doen van wella en wolo je krijgt heel veel kusjes ven hen.
Hoe gaat je dag vandaag eruit zien
Het zal wel weer leuk worden, dat is toch wel iets voor jou met al die dieren he.
heel veel dikke kusjes I Love JOU
mama belinda + Demi, Sloeber

juf Patsy en kindjes zei

Juf Patsy en kindjes
hallo juffen en kinderen,
Zo te zien aan de foto's is het daar heel leuk.
hier in school is het stil .
sommige kinderen willen iets zeggen.
Lindert: Hey Lize,ik mis je een beetje maar amuseer je ! dikke kus x en tot vrijdag
Baris: Hey Rachel,is het daar fijn?gaat het je goed ? Met mij gaat het goed ,ik oefen nu thuis veel.
dikke kus en tot vrijdag x

Niels:Hallo Iris,ik heb je gemist,maar ik ben blij dat het daar leuk is. Met mij gaat het heel goed want gisteren was ik de rekenkampioen van de klas. dikke kus en tot vrijdag x

Quinten:Hallo Jenthe,Was het fijn in de kruiwagen ? vandaag heb ik mijn eerste leesdiploma . Mijn tand is gisteren uitgevallen .Als je terug bent wil ik dadelijk de leukste moppen van je moppenboek weten.dikke kus en tot vrijdag.x

Jaimy:Is het daar fijn ? Thuis is het nu stil .ik mis je een beetje.
dikke kus en tot vrijdag x

Tibo: Hey Angie Ik ben deze week bij Wendy.Ik mis je een beetje maar amuseer je maar! kusje x

kindjes : wij willen ook graag gaan.

juf Patsy:En juf Nadine nieuwe hobby? Paardrijden? De foto's zeggen alles ,alleen maar lachende gezichten !!!!!!!!!!!
geniet er van!
Juf Patsy en kindjes

Anoniem zei

mama en papa van kimberly...
ciao amore come va?ti ho vista tutta contenta ieri cioe'il 1 giorno ti stavi cosi divertendo.Poi oggi guardo le fotto ed eri triste, vicino ad un albero da sola.TESORO MA VA TUTTO BENE?FAMI SAPERE OK?fREGATENE DI TUTTO E PENSA A DIVERTIRTI OK?TI MANDANO TUTTI I SALUTI PAPA MELANY E KEVIN.CIAO AMORE <3<3<3 mmmmmmmmuuuuuuuu@@@@@@@@ <3<3<3

Anoniem zei

Hallo Alessio,
We hebben de foto's gezien en vinden dat je je goed amuseert.Je mag me de volgende keer komen helpen prei snijden.Nog veel plezier en tot vrijdag.Kusjes, nonna en nonno

Anoniem zei

ciao Ennio,
come stai? ti piace li o voi tornare a casa? e molto strano qui senza di te, mi manchi molto.
saro molto contento quando torni a casa, ma adesso devi ancora 2 giorni fare delle belle cose e divertirti,ok.
ciao bello,a venerdi.
il tuo papa.

Anoniem zei

Dag schattibolli ! (Vincent)
Hoe gaat het met je? Met ons gaat alles goed. Ik mis je, maar gelukkig heb ik nog je tweede noenoe om me te troosten.
De woonkamer ziet er verlaten uit zo zonder al je legospullen...
Geniet maar van de volgende dagen en tot gauw !
Dag lieverd, dikke kus van je mama en papa

Vake en Moeke van sander zei

Hallo lyana , ik zie aan de foto's dat je je enorm amuzeerd , je hebt al paard gereden iets dat je dolgraag doet , je kan ook al groentjes kuisen , nu kan je moeke ook eens daarbij helpen , amuzeer je verder nog meisje groetjes van Vake , Moeke en Sander

mama van kimberly zei

mama van kimberly...
ciao Kimberly, hoe gaat het?
mama was zo blij keb u met de dieren zien spelen, en daarna heb ik je triestig op de fot's gezien , hoe komt dat?
luister naar mamma, maak veel plezier, binnenkort zien we ons...ok
dikke kusjes van mama, papa,mely, en Kevin,
we houden van u niet vergeten...

tiffany zei

leerling van het derde leerjaar
hallo lieve juffe en kinderen
ik zie op de foto s dat jullie daggen niet meer stuk kunnen en dat hoop ik ook ik mis jullie het is heel stil op school ook in de eetzaal maar jullie hebben nog maar twee daggen maak van die twee daggen iets leuk van dag xxxxxxx

Anoniem zei

stiefzus van myrthe

hééj myrthe,
hopelijk amuseer je je maar dat zal wel hé.De foto's van je waren grappig,vond je de stal uitmesten fijn, hahaha? met mij gaat het super goed maar het liefst zou ik ook zo leuk als jou op de boerdderij zitten

groetjes van evelyn xxx

Tessa zei

Hey Melanie,

Hoe gaat het daar met je? Amuseer je je een beetje?
Zo aan de foto's te zien zal dat wel geen probleem zijn:p..
Maak er nog een leuke week van, geniet er van. En tot binnenkort..

Doeiii

Groetjess Tessa en Dirk
Xxxx

vrindin zei

vrindin van jente
hallo wat leuke foto s ik mis je en ook de anderen tot gauw xxxxxx

juf nele zei

Dag lieve leerlingetjes allemaal en natuurlijk ook de juffen!

Ik hoop dat jullie je daar heel goed amuseren... zo te zien en te lezen lukt dat wel hé!

Ik mis jullie en ben blij als ik jullie weer terug zie!

Een hele lieve dikke knuffel van juf Nele xxx

mama van Rebecca zei

Dag mijn (B)engeltje Rebecca,
fijne dag gehad vandaag, hopelijk hebben jullie minder regen gehad als wij.

Dikke kussen van mamie en Conny en natuurlijk ook van ons.
xxxxxxxx mama en papa

Anoniem zei

hoi myrthe hoe is het met jou
hier is als goed en kan je daar goed slapen
gij kunt wel goed stal zuiver maken de week vliegd wel om he nog twee dagen ik ga u nu laten
daaaaag myrthe
grtjes papa caroline a en a ev

Anoniem zei

Eyla Joey!
Hoe is het daar bij u in Antwerpen? Bij ons heeft het vandaag kei hard geregend!Dus dat was niet echt plezant... Ik hoop dat ge u goed amuseert, genoeg eet en niet te veel achter de meisjes aan zit!
Knuffels aan u en Melanie! U Grote zus (Mara dus!)

kelly en rik zei

Dag Amber
Ik zie dat je veel plezier hebt daar bij de dieren misschien wil je nog niet meer naar huis gaan :)
Maar dan denk ik dat de dieren zot worden en blij zijn dat ze weer wat rust hebben. :)
Ik heb bij u papa gelezen dat hij nog een verrassing heeft als ge terug thuis zijt, wat zou dat kunnen zijn......
Zo nu ga ik eens afsluiten
Ammusseer je daar nog.
Vele groetjes op handjes en voetjes van rik en kelly en
van toby en femke
daaaaaaaaaaaaaggggggggggg

mama en papa v eduardo zei

Hey Eduardo hoe was je dag vandaag?Wij wachten op de foto's van vandaag wij missen u dikke kus en tot straks amore mio

Anoniem zei

Papa van Miguel.B.

Hallo Miguel,

En hoe was je dag vandaag zeker heel leuk geweest! Papa verheug zich op wat je mij allemaal te vertelen hebt ..... ik wens je nog een heerlijke nacht en tot morgen...buona notte e songi doro bello bacio....xxxxxxxxxxxxx