woensdag 18 februari 2009

de Merode op boerderijklasse te Pulle

Piep!

We hebben hier op 't Groenhof al genoten van een superfijne dag. Zelfs het zonnetje was van de partij. Met een dikke trui en een warme sjaal hebben we zelfs geen kou geleden.
We maakten kennis met Igor het hanbuikzwijn, Zita de ezel, Papa Chico de pony en vele konijntjes, ganzen, geiten en kippen. alleen de juffen durfden de kippen niet vastnemen!
Groep E maakte vandaag zelf al een ritje op de pony.
Zo nu gaan we met zijn allen sarten aan een sluipspel.

Vele boerderijgroetjes en zoete dromen...
Groep D en Groep E



Na een verdiende en goede nachtrust zijn we klaar om er weer tegenaan te gaan!
We leerden potten bakken van een echte pottenbakker en maakten chipskommetjes, bekers en potjes in de vorm van een hart. Dan wachtte het echte boerderijleven ons op. stallen uitmesten, mest wegbrengen met de kruiwagen en nieuwe houtkrullen uitstrooien in de paardenstallen. Ook de konijnenkooien werden onder handen genomen.
Tijdens het kaarsen rollen konden we ons opwarmen zodat we de mini-sneeuwbui tijdens het paardrijden konden trotseren. Het lekkere middagmaal bracht ons terug op krachten. En wat kunnen wij hier allemaal goed eten! In groep maakten we heksenprotjes en dat zorgde voor veel plezier.
Na het dieren knuffelen en voederen was het tijd om een bezoek te brengen aan het melkveebedrijf. Na de uitleg van de melkboer werden we getrakteerd op een hoeve-ijsje.
Na het eten was het tijd voor de 2de ronde van de spetterende boerderijquiz waarbij de schattige schaapjes de winnaars waren.
We sluitten de avond sfeervol af met een sing song rond het kampvuur.
Slaapwel!



Kukeleku!! Het hanengekraai hebben we niet gehoord, want we sliepen wat langer.
Een boke met choco en vleesje en we kunnen er weer tegen. Na het ontbijt grabbelen we alles bijeen en maken onze bagage. Al goed dat de lieve juffen helpen bij het oprollen van de slaapzakken.
Hierna wacht er ons nog iets leuks. We gaan brood bakken: We krijgen allemaal een potje met meel, we vormen een kuiltje voor gist, suiker en water. We mengen alles met een vinger. Daarna maken we van ons hand een plankje om de bloem erbij te mengen. Als laatste komt het zout. En nu kneden maar. Eventueel mogen er wat rozijntjes bij. We vormen een minibroodje voor in de bakvorm, waarna we het nog mogen versieren ook. Even in de oven en klaar is kees! De broodjes zien er verrukkelijk uit!
Na het middageten mogen we nog één keer naar de dieren om ze te verzorgen, te voederen en te knuffelen. Ook het paard Sabrina staat vol ongeduld te wachten om met ons een ritje te maken.
Hierna is het bijna tijd om afscheid te nemen. Snif... Papachico, Igor, Knorretje... wat gaan we jullie allemaal missen!

Fotocollage: bekijk de foto's.

24 opmerkingen:

Unknown zei

Amai, wat hebben jullie al veel gedaan. Vooral de kippen zijn leuk. Thijs, breng je er een mee voor de verjaardag van mama?
Jan
Papa Thijs

els zei

Leuk dat jullie het leuk hebben!
Toffe foto's
groetjes mama els

Anoniem zei

nancy zei
hey jordy,ik zie dat jullie het leuk vinden.Het is wel heel stil thuis,amuseer jullie maar.Dikke kus van mama en papa,kleine zus,bobkexxxx

Daisy zei

Daaaniel, wat leuk !!!! Paard rijden, confituur maken, de foto met de kip vonden we super grappig..Proficiat ook voor het hele team van juffen !!!
Kusjes, Mama, Papa en Anaë

Anoniem zei

Dag Katrien,
zo te zien op de foto's hebben jullie het heel erg naar jullie zin! Geniet met volle teugen van nog twee leuke dagen !!!
Dikke kus van
Mama, Papa en Ben

Anoniem zei

Vanwege opa uit Heist.
Hello Katrientje,
Je bent precies goed op weg om een echt boerinneke te worden !
Ik vind het wel heel leuk !

juf Ann zei

Dag kinderen en juffen,
Het ziet er superleuk uit daar bij jullie!
Voor Judith, Gregory, Michal en Vincent D.C.: het was vandaag erg stil tijdens de leesles ... Maar jullie missen mij niet zo te zien!
Nog veel plezier!
Juf Ann

Anoniem zei

Dag allemaal! Wat ziet het er leuk uit op de boerderij! Daniel, wat zie je er stoer uit op het paard, een echte ridder...Nog veel plezier en groetjes aan de juffen en kusjes voor jou.

Anoniem zei

Wat ziet het er bij jullie leuk uit. Mogen wij ook proeven van die lekkere confituur?
Op de mooie foto's is te zien dat iedereen zich fantastisch amuseert.
Geniet er nog van!
Groetjes,
An, Tim en Thomas (mama, papa en broer van Margot)

Hilde zei

dag merodeboeren en boerinnen


dankje voor de foto's, nu kunnen we mee genieten.
Ik ben blij dat het niet regent en dat jullie veel buiten kunnen doen.
Jullie zien er blij uit !

Lieve Ilias geniet van de dieren en de natuur en uw vrienden ! en groetjes aan de juffen.


Hilde, mama van Ilias
en de kleine Tobias

Anoniem zei

Hey Katrien ,

Ik zie dat je daar al een grote lieve hond hebt ontmoet .. is wat groter dan Knuffel en Tobiakse hé.
Nog een hele fijne tijd daar

Lieve groeten
Tante Karin

Anoniem zei

Wat zou ik er graag zelf bij zijn,met al die lieve dieren,lieve kindjes en lieve juffen!
Nog heel veel plezier en niet teveel regen!
Heel veel groetjes aan iedereen!
van Nancy
mama van Sam

Anoniem zei

Dag Katrien,

Zo te zien amuseer je je daar wel op die boerderij! Geniet er nog maar van. Ik vind het ook wel kei tof! Groetjes vanuit Engeland.
Tante Miet

Anoniem zei

Hoi Darco hier marc ik zie dat je het heel leuk hebt op de boerderij. Het lijkt er op dat je al een echte cowboy aan het worden bent. Ik hoop dat je vrijdag nog naar huis wilt komen. Veel plezier en goed luisteren naar de juf [dus geen kussen gevecht voor het slapen gaan]. Groetjes en kussjes van Marc & Marielle en Jamille

Anoniem zei

hoi jordy,

ik zie dat je veel plezier maakt. Maak je maar goed vuil, zodat mama veel te wassen heeft. Hopelijk leer je veel over alle dieren die daar zijn. Maak er nog een fijne dag van morgen. Ik zie je zondag (hopelijk uitgerust).
Dikke kussen van je zus en Gerrit

Anoniem zei

dag Ilias, vriendjes en vriendinnen van de Merode


ik zie dat het is beginnen regenen.
Jammer, hé.

laat toch de pret niet bederven !
ook in plassen en modder kan het leuk zijn...


we wensen jullie een goeie avond en een heerlijke nacht.

geniet er nog van, daar in de boerderij.


veel groetjes aan alle boeren en boerinnen van De Merodeschool

van Hilde (mama van Ilias)
en Tobias, die ondertussen aan alles zit te prutsen

Anoniem zei

Dag boeren en boerinnen van de Merode.

Wat een feest!!!
Ik zie alleen maar blije en lachende gezichten.
Jullie hebben daar vast een hele fijne tijd en denken zeker nog niet aan thuis.
Ook voor ons is het een beetje meegenieten met al die mooie foto's.
Dank je wel fotograaf!
Het is hier wel rustiger met twee bengels minder. Augustin en Martin kunnen hun draai niet vinden zonder de broers.
Chef kok Remi, wil je goed onthouden hoe je die lekkere konfituur gemaakt hebt, dan kunnen we dat thuis ook eens proberen.
Georgeske, dat is het voor u hé man, al die beesten en de gezonde buitenlucht.
We hebben al hartelijk gelachen met de kippefoto's
(hopelijk loopt Miss Tweety van Chicken run daar niet rond)
En dat ritje op het paard wil ik ook wel eens doen.
Ja...ik weet het: boerderijklassen voor de mama's en de papa's.
Maar...wat gebeurt er dan met de kindjes..??

Veel liefs, onze gedachten zijn bij jullie.
Dikke kus XXX van mama en papa en een stevige omarming van de broertjes.

PS. ik heb geschreven, als het wat moeilijk is om de brief te lezen is er vast wel een lieve juf die je wil helpen.


dag remi en georges. hebben jullie al met het hangbuikzwijn mogen spelen?
brengen jullie geiten keutels mee naar huis?
morgen is het carnavalfeest op school. ik ga me verkleden in een koboj en loic een indijaan we krijgen pannekoeken. tot morgen. daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagaugustin

dag broertjes, ben je al in het doolhof geweest? remi ik heb je zien lopen in de wei,je was een ezel! grapje hahaha,heb je weer op een paard gereden? wij gaan fritten en kuriworst eten.

martin thiré groep b

Anoniem zei

Aan al die lieve boerinnekes en stoere boeren.
De laatste nacht nadert...
We wensen jullie een zoete nacht.
Niemand van het paard gevallen?
Judtih vergeet niet het volgende mee te brengen: lekkere confituur,6eieren,brood en wat kippen (dan hebben we altijd eieren voor de volgende maanden).
Slaapwel en tot morgenmiddag.
Dikke kusjes van Sarah,mama (Carine) en papa(Peter).

Anoniem zei

Hello Nadav, je ziet er fantastisch uit! Het ziet er superleuk uit om daar te zijn met al die lieve dieren, je vrienden en de toffe juffen. Geniet er nog veel van en tot morgen,dikke kus, mama,papa,Yadin en Rambo en groetjes aan de toffe juffen.

Anoniem zei

Hallookes,

wij zijn hier thuis jaloers op al die lachende en genietende gezichtjes. En wij maar werken!
Maar het doet deugd dat jullie het daar zo leuk hebben.
Voor vannacht nog een dikke kus en knuffel speciaal voor Gitte (en een likje)
Als we zaterdag een ganse dag in de auto zitten kun je het hele relaas van de boerderijklassen doen.
Liefs mama en papa van Gitte

Anoniem zei

Super! Heel leuke foto's.
Veel groetjes aan de lieve juffen en al die guitige kindjes die duidelijk genieten!
En een dikke kus voor Pauline.

Caroline
mama van Pauline

Anoniem zei

dag boeren en boerinnetjes,dag juffen.
hey jordy ik hoop dat je het leuk vond,jullie hebben heel veel gedaan heb ik gezien en ook heel veel lachende gezichten,geniet nog van jullie laatste uurtjes en ik zie je straks terug wand het was hier veel te stil zonder jou tot straks
nog dikke kusjes van mama,papa,kleine zus,en ons bobkexxxxxxxxxxxxx

Anoniem zei

kleine zus zegt (jessy)
hoi jordyke ik zie da je kwetst bent ik vind da erg hoor ik mistje wel het was saai thuis zonder jou ik ben blij dat je terug komt dikke kus van kleine zus xxxxxxxxxxx

Anoniem zei

Amai,

Ik zit ondertussen in mijn zeteltje na te genieten van de foto's! Ik weet nu terug waarom ik me zo moe voel! Wat hebben we veel gedaan hé?

Ik ben ook zeer blij met al die lachende gezichten op de foto's. Jullie zijn allemaal heuse fotomodellen!

Geniet nu maar allemaal van een welverdiende vakantie!

juf Lieve