maandag 1 februari 2010

de weg-wijzer op de boerderij eerste dag

hier al wat foto's van onze eerste dag op de boerderij. Alles ligt hier onder een wit laagje. Het is wel koud, maar ook reuze leuk. We wisselen binnen- en buitenactiviteiten af. We hebbben de dieren al gevoederd en gepakt, op de pony's gereden, confituur gemaakt en ook een sneeuwman gemaakt.
Morgen zien jullie nog meer, als je ook wat wilt laten weten kan je een reactie plaatsen.
Veel groetjes van ons allemaal.


Hey allemaal,

Na een nachtje slapen en een stevig ontbijt hebben wij onze taken als boer en boerin weer opgenomen.

In de voormiddag hebben we paard gereden, stallen gekuist en al de dieren eten gegeven.
Tussendoor gingen we ons wel opwarmen binnen omdat het buiten iets te koud en te nat werd.

Na een goed en lekker middagmaal hadden we allemaal activiteiten binnen.
We hebben heksenprotjes (kleine kruidenkoekjes) en zeep gemaakt.
Tussendoor hebben de kinderen zich gewassen en propere kleren aangedaan.

Na het avondeten hebben de kinderen hun nachtkledij aangetrokken om hun laatste nachtje hier op de boerderij te slapen.
Morgen gaan we brood bakken en daarna naar de melkboer (waar we als we flink zijn van een lekker ijsje mogen genieten).

Maar het ergste van alles, is dat we onze koffers moeten maken.

Tot morgen,


Groetjes van ons allemaal, XXX

Bekijk de fotoreportage.

25 opmerkingen:

Malika zei

Goedenavond allemaal, dank u voor de nieuws van onze kapoenen. Geniet van en een dikke kuss aan Luna.

Groetjes, de mama.

PS: wanneer wij op de 332 fotos link klikken, komt het een "error" boodschap,.....?.. we zullen nog morgen kijken dan ;-)

Malika zei

Dat lukt nu, mooie activiteiten, en mooie foto.

Anoniem zei

bonsoir a tout le monde je suis la maman de aysenur j ai vu les foto c tre chouette bonne amusement gros bisous a aysenur

Thorsten, Jynthe en Metthe zei

wat een plezier hebben jullie, zowel de kinderen als de juffen en de meester. We kijken morgen terug vol spanning... vele knuffels aan iedereen en speciaal aan meester Tom.
We missen je, dikke knuffels van je kapoen Thorsten en Jynthe xxxx mama en thorsten en Jynthe xxxxx

Parents Chaimae.3L zei

Bonsoir à tous, j'éspère que tous va bien. Nous avons vu les photos elles sont magnifique.Profitez en bien, bisous à tous et sans oublié CHAIMAE. Dites lui que INES pense à elle.Merci beaucoup et à demain

lorina zei

Bonsoir à toutes et tous après avoir visiter le blog et les photos j ' ai eu une très bonne imprèssion d' amusement j' éspere que cela continuera pour vous tous un gros gros gros bisoussssssssss a ma petite Lorine qui nous manque déjà beaucoup la petite famille de Lorine

Anoniem zei

bonsoir je suis la maman de rania faouzi j'ai vu les photo's elle sont magnifique j'envoi de gros bisous a ma fille ellea aussi de gros bisous de yasmine ,lamiae,de sa tante zorha et aussi de son papa younes et on vous passe a tous une bonne nuit et unr bonne journee dag.

Anoniem zei

Leuke en grappige foto's. Leuk om te zien dat iedereen zoveel plezier heeft. Hopelijk niet teveel koude voeten en natte sokken :-) Speciaal voor juf Nele, Ik mis je! dikke knuffel en nog veel succes voor de komende nacht. Hopelijk slapen ze allemaal even vlug. xxxxx André

Juf Sarah zei

Kiekeboe mijn lieve boerderij-bezoekers!

Ik ben natuurlijk ook supernieuwsgierig naar al jullie avonturen! Jullie hebben het precies al heel fijn gehad. En wat een schattige geitjes zie ik op de foto's! De confituur ziet er ook wel lekker uit. Ik kan bijna niet geloven dat jullie die zelf gemaakt hebben. Ik ben nu wel een beetje jaloers hoor.
Ik kijk al uit naar de foto's van morgen!

Vele groetjes aan al die kapoenen & een dikke knuffel voor de juffen en meester!

Juf Sarah

selim omer zei

bonjour a tout le monde je suis le papa de ismail selim j ai regarder les foto cest chouette bon amusment a tout le monde bisous a ismail

Anoniem zei

Bonsoir à tous je suis la maman d anas 2lb je vois que vous amuser bien.un tres grand merci a tous les miss Et pour les maîtres cettemanifiquejournnèe. un graaaaaaaaaaaaaaand la bisssssssssssssouus la part de ta petite famille. A demain.

Kudret Selim zei

Hallo allemaaal,
Ik ben tante van ismail selim.
Ik heb nog alles fotos gekijken.
ik kijk al fotos van morgen.

Tot Ziens,

Funny time.

Mevr. Directrice zei

Hallo , ik ben goed thuis gekomen. Bedankt voor de fijne avond . Ik ben echt trots op al mijn leerlingen , juffen en meester , en iedereen die vrijwillig is meegegaan om te helpen. Het zijn heel leuke foto's en ik kijk al uit naar de volgende foto's morgen. Wat een leuke belevenis! Wat ik ook zo fijn vind , zijn al die leuke reacties van onze ouders .
Genieten jullie allemaal nog heel erg veel van jullie verblijf op de boerderij.
Dikke kus aan iedereen
Tot morgen
Mevr. Directrice

Mama Bilal zei

Ben heel blij, de activiteiten lijken goed gestart! ik kijk uit naar meer en wens jullie het allerbeste! Bilal, dikke zoen van de mama enne... breng geen kieken mee in de valies :-)

Latifa zei

Goeimorgen allemaal,

Ik ben de mama van Nassim (de nieuwe leerling in de 1A)
Dat zijn de grappige foto's!!!
ik zie dat de kapoenen zich goed amuseren met de dieren...
Allez, dikke knuffels voor mijn lieve kapoentje een ik mis je...

Hartelijk dank en veel succes aan onze juffen en meesters!

carpentier vanessa zei

bonjour je suis la maman de sofya lahrech apres avoir vu les jolies photos placer sur le blog
je vous souhaite un bon amusement
un gros bisous a sofya
elle nous manque beaucoup
( maman papa kiki mamy)

Anoniem zei

cc je suis la soeur de salma j'ai vu les jolies fotos du blog sa a l air tres amusant je vous souhaite un agreable sejor a la ferme un grand grand grand bisouu a ma soeur salma!!!je passe un grand grand grand bisouu a tou les professeurs!!! de la part de toute la famille!!!!!!!!!!

EL MOUSSAOUI zei

Bonsoir à tous, dites a Mohamed-Amin que toute sa famille lui passe le bonjour et qu'il nous manque déjà. Les photos sont belles et c'est comme si nous étions avec vous donc merci beaucoup pour les photos. Et surtout prenez soin de nos petits chou... A très bientôt. Papa et Maman.

Laila de mama van Safaa zei

Bonsoir à tous, :-)

Je suis la maman de Safaa, merci pour toutes ces belles photos.
Ca nous rassure de voir qu'ils amusent bien.
Je fais de gros gros bisous à ma petite princesse.

A demain,...

Anoniem zei

Goedenavond allemaal!

We zijn de tanten van Safaa. Jullie activiteiten lijken heel tof en alle kinderen schijnen heel gelukkig om alle deze mooie dieren zo dicht te zien! Wat een leuke ervaring moet dat zijn!!!

Prettige laaste dag!
Kusjes voor onze Safaa
Groetjes!

Anoniem zei

Weeral mooie foto's. Leuke activiteiten wel. De koekjes zagen er lekker uit! Toekomstige bakkers?
Wat me wel opgevallen was bij het ontbijt is dat kinderen er beter uitgeslapen zagen dan de juffen. De meester heeft denk ik het meest geslapen. Zijn ogen waren al goed open.
Geniet nog van jullie dag morgen!

Slaap zacht xxx

André

Latifa, mama van Nassim zei

miammmm miammmmm.... koekjessssssss

Een mooie droom kinderen!!!
1 schaap, 2 schapen, 3 schapen, .......................

Tot morgen mijn lieve kapoen.

mama van luna zei

OOOh wat nog een heel mooie dag, ik wil ook graag naar de boerderij gaan, mag ik ;-) ?

Genieten nog van de laatste dag allemaal...en een dikke kuss van Esteban, papa en mama....voor luna

Ayse SELiM zei

Hey,

Blijkbaar verloopt alles goed? Dat is prima! Dat fruitsla ziet er lekker en gezond uit. Ik hoop dat mijn lieve kapoen Ismail zich heel goed amuseerd. Bedankt aan alle juffen en meester!
Tante van Ismail SELiM

Mama Bilal zei

maak er nog een leuke dag van en behouden terugkeer strakjes!