maandag 8 maart 2010

Unescoschool

Na een behoorlijk vlotte busrit zagen we eindelijk de langverwachte boerderij in zicht. Jammer genoeg was de zon niet echt van de partij, integendeel: het sneeuwde!
Toch kon dit onze pret niet bederven. We maakten snel onze bedden op en vertrokken richting dieren. Jeroen vertelde ons over de geiten, schapen, hangbuikzwijntjes, leerde ons het verschil tussen ganzen en eenden. We kregen zelfs de kans om de kippen te knuffelen en ook de konijntjes werden snel onze dikke vrienden.
Na deze rondleiding bij de dieren aten we lekkere pasta met tomatensaus en pudding als dessert. Met gevulde buikjes konden we er weer tegenaan. Confituur maken, dieren voederen, lekker buiten spelen tot we er bijna bij neervielen...
Nu liggen we lekker te dromen van onze avonturen van morgen...


Onder een fris, maar deugddoend zonnetje begonnen we onze dag op de boerderij met stalwerk, paardrijden en potten bakken. 's Middags genoten we van heerlijke frietjes. Zo konden we er weer tegen voor de rest van de middag. Heksenprotjes bakken (vraag morgen maar uitleg aan jullie spruit), kaarsen rollen en opnieuw de dieren eten geven stonden nadien op het programma. Voor 's avonds hadden de juffen nog een verrassing in petto: zoek maar op de foto's! Wij dromen er nog van. Slaapwel en tot morgen...

Bekijk de fotoreportage.

28 opmerkingen:

nadia zei

hallo Amber, Ik lees dat jullie allemaal goed aangekomen zijn en dat jullie al veel plezier hebben gehad met de dieren. Amuseer je maar en geniet van elke dag. Ik ben benieuwd naar wat we morgen te lezen krijgen en hopelijk krijgen we dan ook veel foto's te zien.
slaapwel dikke zoenen mama van Amber Boussar

Els zei

Lieve Selma,

Met veel plezier hebben oma en ik jullie avontuur gelezen. Ook de foto's zijn heel mooi. Ik zie dat jullie heel veel plezier hebben. Ines zegt dat ze je mist. Ze wou niet zonder jou slapen.
Amuseer je nog goed. Ik ben benieuwd jullie nieuwe avonturen morgen te lezen.
Veel dikke kussen van mama en oma,
Els, mama van Selma

Anoniem zei

Hallo Kenan, dikke kussen van mama,papa en Elikya.
We houden van je.Tot ziens!
Mama van Kenan

Anoniem zei

Hallo Ryan,
We missen je en ik ben blij te zien dat alles goed gaat.
Ik hou van je.
Mama, pap en Brandon

Viviiane De Groodt zei

Dag Cédric,

Ik was blij je avonturen van de eerste dag te ontdekken. Ik zag je met een brede lach. Leuk ! Dikke kusjes Mama

Sibel zei

Hello Enis,

Ik ben zeer blij te lezen dat jullie zich goed amuseren. We missen jou heel erg. Dikke kusjes van mama en papa.

dag Enis,

Woensdag mag je gaan voetballen ik mis je heel erg.

je broer Mehdi

Peggy zei

Dag unescokids en dag Elise,

aan de foto's te zien is het heel leuk op de boerderij. Mogen wij thuis ook eens van de confituur proeven?
Nog veel plezier, en geef de zwijntjes een aai van mij!

Dikke kus,
Peggy (mama van Elise)

Anoniem zei

a ma puce julia,
Tu nous manque deja partie
mais nous sommes heureux que tu t amuser avec les animaux et tes amis pour demain vite de tes nouvelles Passe une bonne Avoir nuuit sur des t embrasse tres fort maman et papa Mehdi melina

hassan en soumaya zei

Lieve LOUISA

DIKKE KUSSE VAN JOUW PAPA,MAMA,DOUNIA EN ANAS.

Nog veel plezier!

Je mis aan PACHA!

chaymae zei

Hey Abdessalam,
ik zie dat je veel plezier maakt in het boerderij. Amuseer je je ook goe tijdens de twee dagen die komen! je mist al heel veel aan mama en papa kusjes xxx. van heel de familie

karen zei

Hallo Clara,

Dit is al de derde poging om jou een berichtje achter te laten. hopelijk lukt het nu. Gisteravond hebben ik en je broer geprobeerd, maar er was nog niets over jullie reis verschenen. Nu zijn er al tal van berichten en lees ik met plezier dat jullie het goed stellen. Alles goed met jou, goed geslapen, nog al je warme spullen? want het is koud, he! deze ochtend een mooie blauwe lucht, daar ook? Amuseer je nog goed, he!
dikke zoenen en knuffels van je mama en ook je broer. We kijken vanavond samen weer naar jullie avonturen op de computer!

Nadija zei

Hallo Enis,

Ik zie dat jullie heel veel plezier hebben, oooooh en hoe gezellig met al die dieren !! Hey breng je ons wat confituur thuis ??? :)
Dikke kusjes

Tante Nadija

Mama en papa ,Younes en Isamel broers van Anas zei

Dag Anas,
Dag lieve klasgenoten,
Dag lieve juffen,

Ik lees dat jullie goed aangekomen zijn. We hebben naar jullie mooie foto's gekeken en we zijn benieuwd om naar de volgende foto's te kijken! Jullie zien er zo gelukkig uit! Geniet er maar goed van! Dikke dikke kus mijn lieve schat

Halima en taty ikram zei

Dag Anas,

Amuseer je goed! We denken aan jou.

Dikke dikke zoen

hanane zei

Lieve Soraya
jouw mama jouw papa en jouw zus wensen veel plezier ik ben blij dat jullie goed amuseren. Il heb de foto's goed gezien en ze waren fantastisch. Geniet maar van elke dag, wij missen jou heel veel. Amuseer je goed met jouw vrienden.
Veel groetjes van mama,papa jouw zusje

Anis zei

Hallo Soraya!Jouw tante Rachida,jouw neef Anis en jouw nicht Maysa wensen u een prettige week in het boerderij en veel plezier met jouw activiteiten en we zoenen je heel hard
tot siends !!!!!!

samira en daoud en ounays zei

hello soraya,Ik ben samira de vriendin van jouw moeder.
Ik heb gelezen dat jullie goed zijn aangekomen,amuseren je goed met jouw vrienden.
groetjes samira en daoud en ounays

imane zei

hallo Imad,we zijn blij te zien dat alles goed gaat.We hebben fotos gezien en ze zijn heel mooi.Amuseer je en geniet met je vrienden en je juf.Slaap goed en kleed u goed omdat het koud is.Je mist ons heel veel.Dikke kus van papa,mama,Ilias en Imane.Tot morgen.

Anoniem zei

Liefste Timothy,
Aan de hand van de fotos en de commentaren merken wij wel dat alles in orde is op de boerderij. Geniet ervan en amuseer je met je vrienden, het verzorgen van de dieren en het leven op de boerderij.
We missen wel ons zonnetje in huis.
Dikke kussen van mama, papa, jeremy, maya, meter, bobonne en bompa.

soraya zei

hallo soraya ik ben laila mama van raid ik hoorde van je mama dat jullie goed zijn aangekomen en dat is tof ik hoop dat je het goed naar je zien hebt daar nou schatje geniet ervan en maaks iets leuks van dikke knuffel laial tot gauw

Ahmed zei

Dag mohamed,
papa en mama hebben leuke foto's gezien,maak maar veel plezier met jullie vriendjes en de dieren! jullie krijgen en knuffel en vele groetjes van Ahmed en Ines!

dikke knuffel en kus van mama en papa

TreinIceLand zei

Lieve Clara,

we hebben net al de foto's bekeken en waren blij toen we jou eindelijk op een foto zagen; de verrassing hebben we ook ontdekt en daar was je zeker bij want we hebben je ontdekt dicht bij het vuur! Ik hoop dat je nu lekker slaapt en droomt.
nog een dikke kus en tot morgen
Mama, opa en leandros

Paule en Mustapha zei

Dag Hicham,
Aan de foto's kunnen wij zien dat jullie veel plezier hebben (wij zien je niet zo veel op de foto's...). Rond het vuur in de nacht moest prachtig zijn ! Wij zijn echt benieuwd naar wat jij allemaal gaat vertellen morgen. We missen je, het huis lijkt zo leeg zonder jou.
Dikke kussen van papa, mama, Nahim en Myriem.

Anoniem zei

Salam Chemseddine,

We hopen dat het tof is Chemseddine!
Grote kus op jouw neus van je papa,mama en je zus!

Els zei

Dag mijn liefste Selma,

Ik heb je goed kunnen zien op de foto's. Je ziet er heel blij uit en je kan precies goed potten bakken.
We missen je hier. Ines vraagt steeds naar jou.
Dank je wel aan de juffen voor de mooie foto's.
Tot morgen, Els mama van Selma

sibel en mehdi zei

Hey Enis,

Jij wou niet echt meegaan op gwp en thuis blijven maar zo te zien vind je het zeer leuk, 'k hoop dat je toch blij bent dat je morgen terugkomt. Want wij wachten zeer ongeduldig op jou.

Dikke kusjes van mama en papa.

Dag Enis,

Morgen kom je terug en ik ben zeer blij, dan zie je ook DALIL JE NEEF.

Slaapwel en dikke kusjes van je broer MEHDI

d/ zei

Lieve, liefste, allerliefste Clara,

We volgen je avonturen bij de dieren en de confituur vanuit het verre Niel.
Nola vraagt zich weer af wanneer ze je gaat zien.
Hopelijk amuseer je je bij al die spannende dingen. Zelf ben ik ook wel een beetje jaloers op het pottenbakken, kaarsendraaien en confituur maken. Vooral dat laatste...Want confituur rijmt op pannekoeken, ook al kunnen we het niet in een versje gieten.

Vele zoentjes van papa, Britt & Nola

ps: hou wat van die confituur over...
PPS: Als ge het nu nog niet door hebt: IK WIL CONFITUUR

christine en mohssine zei

dag lieve Nour,
wat mooie dingen hebben jullie vandaag gemaakt!!! Het vuur was heel tof. kusjes - papa,mama,nael en madyan