maandag 3 november 2008

boerderijklas Sint-Agnes tweede leerjaar

Liefste mama's en papa's,

Onze eerste dag op de kinderboerderij zit er al bijna op.
We schrijven nu nog even in onze dagboekjes zodat we thuis ook nog kunnen nagenieten van wat we vandaag allemaal hebben beleefd.
Toen we zijn aangekomen, hebben we onze bedjes opgemaakt en gingen we een kijkje nemen bij de dieren. Inga vertelde ons over de schapen, de geiten, de paarden en pony's, de ganzen, de eenden, de hangbuikzwijntjes, de konijnen, de ezels en de kippen. We mochten ze zelf eten geven en ze zelfs even knuffelen.
We hebben ook al heuse heksenprotten gebakken waarbij we onze beste toverspreuk moesten gebruiken.
We aten lekkere frietjes!!
En morgen gaan we nog veel meer leuke dingen doen...
maar nu eerst onze warme bedjes in.

Tot morgen!

liefste mama's en papa's,

weer eventjes een beetje nieuws vanop de kinderboerderij.
De tweede dag ging weer snel voorbij want we hebben heel veel gedaan.
Eerst mochten we een mooi potje draaien met een echte pottenbakker, daarna gingen we de stallen van de paarden en de ezels uitmesten en daarna mochten we paardrijden.
De stallen uitmesten was best veel werk, maar het aanbrengen van vers stro was wel een heus festijn!
Na de middag leerden we confituur maken en met bijenwas rolden we een echte kaars.
Tussendoor speelden we veel voetbal of kropen we in de doolhof. Af en toe de konijntjes knuffelen was er ook bij.
En na het avondeten hielden we een echt kampvuur!!!
Samen zingen rond het lekker warme vuur was echt even genieten!

Op tijd de bedjes in... luisteren naar een dierenslaapverhaaltje ... oogjes toe...
en rusten maar....

tot morgen iedereen!

13 opmerkingen:

mama, papa en sara Lovrovic zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
mama, papa en sara Lovrovic zei

Dag Kevin,
Wij hebben net de foto's gezien.
Het is er duidelijk heel plezant,
geniet ervan!
Groetjes,
mama, papa en Sara

Anoniem zei

Hallo Kevin,
Moek en vake hebben zojuist de foto's bekeken. Ge gaat daar precies wat leren he. Hopelijk blijft het weer nog goed.
Groetjes, moeke en vake

Anoniem zei

Hey Raphael,

Leuke foto's !!
Wat ziet dat er allemaal leuk uit zeg :)
Maak maar veel plezier en wij blijven aan de weerman vragen om goed en vooral droog weer.

Groetjes van Mama en Papa

Anoniem zei

Hey Zöetje,

Ziet er leuk uit daar op de boerderij, amuseer je maar.

Hoop dat het goed weer blijft want dat is veel leuker dan nat te worden hé.

Groetjes en dikke kussen,

Je Papa

mama-koen-esther-sophie zei

Hoi sophieke (2A)

Dat ziet er héél tof uit op de boerderij. Leuke foto's. Nog véél plezier en tot woensdag. Groetjes van mama, Koen, Esther en een pootje van Luna

Anoniem zei

hallo sophietje, we hebben de foto's al aan het bekyken geweest en kyken uit naar de volgende.ik heb al goed voor bobientje gezorgd zoals je me gevraagd hebt..geniet nog van de boerdery en de beestjes. dikke kussen van je mama, dirk, kenneth en dominique xxxxxxxxxxxx

Unknown zei

dag Inas,

Hoe gaat het met mijn zoetje?
De boerderij ziet er heel mooi uit en de dieren ook. Je amuseert je goed zie ik.

Veel plezier schat van mij en tot morgen.

dikke kus
je mama, hicham, oma, opa en brahim

Unknown zei

Hoi Sophie VD Keere,

Hier tante Tania en nonkel Mark. Het ziet er superleuk uit. Verzorg de beestjes goed en maak nog veel plezier.
Groetjes van ons allen XXXX.
Dikke kus van Maya en Joni.

Anoniem zei

hallo amber
ik heb van de foto's genoten
groetjes oma

Anoniem zei

Dag kindjes,
Wat leuk zeg op 't Groenhof.
De paarden vertelden mij dat jullie hihihiiii veel lachten.
Oma kip voegde eraan toe dat jullie rare kippen zijn maar kunnen kakelen als de beste.
Ik hoorde van de varkentjes dat jullie niet knorden als jullie moeten slapen gaan.
De haan kraaide dat jullie morgen al naar huis moesten gaan en dat vonden de koeien beu beu beueueu verdrietig.
Maak er nog een leuke dag van en tot morgen ia ia ia (oei ik heb veraden wie ik ben).
Patrick - papa van amber

Anoniem zei

mama,papa en broers zei...
Halo Victoria,
We hebben spijtig genoeg nog geen foto's kunnen zien.Maar ik weet zeker dat je het daar heel leuk vindt en dat je je goed amuseerd.
Je bent tenslotte omringd door vele dieren en dat vindt je super tof.Vandaag is het de laatste dag dus geniet er nog van.
We missen je ,en tot vanavond.
Groetjes en vele kusjes van,
mama,papa,José Antonio en Rubén

Anoniem zei

hallo
ik zoek foto's van vandaag 24 november maar ik vind ze niet
ps. ik ben het nichtje van sante

groetjes