maandag 1 maart 2010

Rakkers en olifanten op boerderijklassen !

Hallo allemaal !

Hier een verslagje van onze eerste dag in Pulle.

Rond 10u zijn we aangekomen in Pulle en hebben we onze koffers op onze kamer gezet. Daarna hebben de juffen onze bedjes klaargemaakt en zijn de kleuters met de andere juffen de boerderij gaan verkennen.
Samen met Jeroen zijn we alle dieren van dichtbij gaan bekijken. Wat zijn hier veel dieren ! Bokjes, geitjes, schapen, pony,paarden, hangbuikzwijntjes, kippen, eenden, enz.
We mochten als we dat wilde ze aaien en strelen en natuurlijk ook de konijntjes vertroetelen.

We hebben ook al leuke doe mee ateliers gedaan, zo hebben we al lekkere confituur gemaakt en een kaarsje van bijenwas gerold. En hebben ook al een ritje op Sabrina het paard gemaakt !

Lekker gegeten hebben we ook al gedaan,deze middag lekkere soep, spirelli spaghetti en pudding en vanavond lekkere boterhammetjes.

We zijn ook allemaal al in de douche geweest want het is hier wel wat modderig.... maar we hebben gelukkig geen regen gehad !!

Ondertussen als we dit berichtje typen zijn de olifanten en rakkers in dromenland aan het proberen geraken...

Het was al een super mega fantastische eerste dag !!

Vele groetjes
van de olifanten en rakkers
en van juf Nadine, juf Eef, juf Carine en juf Nathalie
ps. voor alle bezorgde mama's en papa's niemand heeft hier al een traantje gelaten...


Hallo hallo hier zijn we weer !

Met wat nieuws van op de boerderij !
,
Wat een mooie dag was het vandaag. We hebben prachtig weer gehad , een stralende zon ! Wat hebben we genoten!

We zijn onze dag begonnen met potjes bakken samen met de pottenbakker en stallen uitmesten met Jeroen. Dat was een zware klus.

Deze middag hebben we tomatensoep en frietjes gegeten. Mmh, super lekker !

Daarna hebben we heksenprotjes gemaakt en deze verrassing kunnen jullie later nog proeven...

We hebben ook nog een ritje met het paard en de kruiwagen gemaakt. De dieren kregen lekker eten en we vertroetelden hen nog een beetje.

Door de goede buitenlucht hebben we weer ons buikje goed vol gegeten.
Ondertussen had Jeroen het kampvuur voor ons aangestoken en na het eten was het donker en tijd voor liedjes en spelletjes rond het vuur. Spannend !

Een lekkere douche en daarna allemaal ons bedje in !

Slaapwel en tot morgen !

de rakkers en de olifanten
en de juffen


Hallo allemaal,

Hier nog het laatste korte berichtje van op de boerderij.
Na een rustige nacht hebben we deze morgen brood gebakken, terwijl de juffen de bedjes hebben opgeruimd. Het was een heel gepuzzel om alles in de juiste valies te krijgen...

Daarna zijn nog eventjes gaan paard rijden en hebben nog een laatste knuffel gegeven aan de konijntjes.

Na het eten van een lekker tasje soep met boterhammetjes moesten we jammer genoeg afscheid nemen van de diertjes...

En zijn we vertrokken voor een stevig wandelingtje naar de koeienboerderij.
Eerst kregen we een beetje uitleg over de koeien en daarna de verrassing ! Een heerlijk ijsje !!!

Na het tochtje terug stond de bus ons op te wachten en moesten we jammer genoeg naar huis !!

Het was hier super super Tof !!!

groetjes van ons allemaal

Bekijk de fotoreportage.

40 opmerkingen:

Anoniem zei

dag elke en alle andere rakkers en olifanten,
ben blij dat jullie je al heel goed geamuseerd hebben!
amuseer je nog maar veel met je vriendinnen!
tibo mist zijn speelkameraadje al en verveelt hem zonder zijn lieve zus.
hij zorgt wel goed voor je baby.
Amuseert schanulleke haar ook een beetje?
groetjes en dikke knuffels van je mama papa tibo en je baby!!!!!!!!

Anoniem zei

dag juffen.

weet niet of het aan ons ligt maar kunnen geen fotos bekijken.
groetjes en nog veel sterkte.

Anoniem zei

hallo imke stoop
leuke foto met jou en zara op het paard zie dat je aan het snijden was met een scherp mes amai
groetjes mama papa en u zus en luna

Anoniem zei

hey rakkers, olifanten en juffen, wat missen we jullie op school zeg al is het wel een beetje stiller in ons gebouwtje :) wat een leuke foto's zeg, het zag er alweer een kei toffe dag uit. Hopelijk slapen jullie goed zodat er morgen terug veel leuke dingen kunnen gedaan worden. De kapoentjes en sloebers zorgen heel goed voor de mini kapoentjes hoor! nog heel veel plezier daar ! vele groetjes en knuffels van ons allemaal !!

Anoniem zei

Dag Elisha Ik heb gezien dat je op een paard hebt gereden,dat is héél flink.
Nog heel veel plezier allemaal.
Dikke kus
Van mama en papa

Anoniem zei

Heeey Sudem, ik ben jouw zus Habibe.
En valt het daar mee ik heb jullie foto's bekeken het ziet er heel tof uit ik zou okk mee geweest willen zijn.
Vele dikke zoentjes je zussen, mama,papa en oma

PS: doe je handschoene aan mama heeft ze er in gedaan in je extra jas oké

Anoniem zei

ben blij dat jullie allemaal een leuke dag gehad hebben,amuseer jullie maar rot en laat de juffen maar eens goed lopen (grapje é juffen!)
hopelijk hebben jullie deze nacht ook een helme stille nacht en dat er geen nachtbrakers bijzitten!
juf natalie ,geef wardje en de rest van de kids maar een hele dikke knuffel en dikke zoenen van ons!
groetjes mama en papa van Ward

Anoniem zei

hele leuke fotos.............

Anoniem zei

Dag Noa en Nuno,
papa en mama hebben leuke foto's gezien,maak maar veel plezier met jullie vriendjes en de dieren! jullie krijgen en knuffel en vele groetjes van els en diva!

dikke knuffel en kus van mama en papa

Anoniem zei

Dag Neil
wij hebben het gezien hoor: jullie hebben al een heel leuke dag gehad.
Het ziet er daar verschrikkelijk plezant uit allemaal.
vele groetjes
Oma en pepé

Diala zei

hey Lyana en de kids.
heb net naar de fotos gekeken en het ziet er heel leuk uit.
mama mist je heel erg
ik zal morgen naar de nieuwe fotos kijken.
dikke kus groetjes aan de juffen
mama en papa
xxxxx

Anoniem zei

hallo Zara, hoe is het daar? aan de foto's te zien, is het daar superleuk! zino zei gisteren al dat hij je miste. echt waar! ik denk aan je mijn lieve bie. veel plezier nog daar!
mama xxx

ps : juf, ik heb gisteren een mail gestuurd naar info@groenhof.be. ik weet niet of jullie dat gekregen hebben? ik hoop van wel, natuurlijk!

Anoniem zei

dag aan onze twee muisjes...
het ziet er daar heel plezant uit, wat hebben jullie al veel gedaan. en Jitte op het paard, knap zeg. ook bravo aan Elisha. ik kijk er naar uit om de confituur op mijn boterham te smeren...
dikke knuffelzoenen aan onze knuffelkonijnen.
mama, papa, Stien

Anoniem zei

hallo rakkers en olifanten
en hoe was jullie eerste nachtje slapen op de kinderboerderij?
supper leuk denk ik!!!!!!!
samen met je vriendjes en vriendinnen op 1 kamer .
geef mijn imke nog een dikke zoen
de mama van imke stoop xxxxxxxxx

Anoniem zei

Hey Walidje,

'k zie dat je u goed amuseert!!!:-)
Leuk mijn muizeke, moet wel zeggen dat we je allemaal missen (mama, papa, intissar, achraf en narjiss)
'k zit de hele tijd te denken aan jou en het liedje dat je altijd voor me zingt (I LOVE YOU, DO YOU LOOOOVE ME, I LOVE YOU, YOU, YOU, YOUUUUUUU!!!!!)

dikke kus van je mama

Anoniem zei

hey journey ik mis je en tiany ook ze en is het daar leuk zo te zien wel he zal blij zijn dat het morgen is groetjes de mama en van papa ook en van je tiany thanaey en jorchey kus mijn klein ventje tot morgen avond
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Anoniem zei

...toffe foto's

en Walid-je: veel plezier ginder!

als je't echt leuk vindt, krijg je misschien ook wel eens een paard... ;-))

Anoniem zei

Dag kleine zus,

Het is hier met Vicky en Yassin,
wij missen u allemaal heel erg !!!
Alyssa mist u ook .
Het is hier maar stilletjes zonder ons kabouter kwebbel.


dikke zoentjes en vele knuffels van Alyssa uw grote zus en de Yassin


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

juf Carolien zei

Hallo allemaal,

Aan de foto's te zien amuseren jullie je daar heel erg goed!!
Hier op school is het maar stilletjes zonder de rakkers, dat zal donderdag vast wel anders zijn...
Amuseer jullie nog want helaas vliegt het snel voorbij.
Groetjes
de sloebers en juf Carolien

Anoniem zei

hallo broertje, amber hier, mama moeke filip en ik missen je hard!
ik hoop dat je snel terug bent want ik vind het niet leuk alleen te gaan slapen. we hebben samen de fotos bekeken en zagen dat je het er naar je zin hebt tot woensdag, dan kan je me savonds in bed vertellen wat je allemaal gedaan hebt daaaaaag broer. dikke xxxjes u zus Amber vdv

Diala(mama van Lyana) zei

hey mijn Lylytje , kids en juffen.
(voor lyana)tante Vanessa heeft al een babytje ,Erizina is vandaag geboren, morgen ga jij met papa even op bezoek dat zal je tof vinden.
en voor de rest wil ik je nog zeggen dat ik jou mis en dat ik niet kan wachten om jou een dikke knuffel en een dikke dikke kus te geven
love you .
groetjes aan de juffen, ze doen heel hard hun best voor de kids en ze zien ook wel af en toe AF door jullie hihih( grapje)
en kusjes aan de kids
mama en papa
xxx

Anoniem zei

dag lieve elke
wij missen jou heel erg.zonder ons vrolijk meisje is het hier maar stil Heb je lekker geslapen? zal morgen je vele verhalen wel horen en je weet het morgen maak ik je lievelingsgerecht he schatteke na een super dikke knuffel natuurlijk he tot morgen groetjes van mama papa tibo je hebt ook de groetjes van maarten en vicki dada

Anoniem zei

blij hier nog eens te lezen dat alles daar heel prima verloopt!
We hoppen voor de juffen ook dat jullie deze nacht heel goed geslapen hebben,dat zal wel want de juffen zullen jullie wel moe gemaakt hebben met alle leuke spelletjes enzo.
geniet nog van jullie laatste dag want morgen is het mooie leven gedaan!

nog vele knuffels en kusjes
wardje tot morgen é!

Anoniem zei

hey olifanten en rakkers. Amuseren
jullie je daar? Het zal daar wel
leuk zijn hé? De groetjes aan Jana.

De mama en papa van Jana en zusje Flore
daaaag.

Anoniem zei

Hey boerinneke Marie en de andere boerkes en boerinnekes,
Dat zag er weeral een leuke dag uit. We zien er naar uit om je terug te zien. Zodat we het volledige reisverhaal kunnen horen, maar ook om een dikke knuffel te kunnen geven.

Mama, Papa en zus Fien XXXXXXX
nog veel plezier morgen

Anoniem zei

Dag olifanten, rakkers en juffen

Zo te zien is het leven op de boederij heel leuk, en met het mooie weer kan het zeker niet stuk.
Elisha ik heb gezien dat al héél dicht bij de diertjes gaat, dat vinden mama en papa heel knap dat je dat durft.
Dag poppeke tot morgen.

Anoniem zei

morgen de laatste dag joepie ik kan niet wachten tot ik je trug zie lieve zusje van angy en moestie tot morgen xxx

Anoniem zei

dag Neil
wij hebben de leuke foto's gezien: zoveel fijne dingen dat jullie gedaan hebben - en op het paard gezeten!!! Slaap nu maar lekker. Spijtig dat je morgen weer naar huis moet. Vele groetjes
Oma en pepé

Anoniem zei

hallo imke stoop met u zus ik hoop dat je veel plezier al hebt gehad morgen is de laatste dag ik kan niet wachten tot ik je terug zie lieve zusje tot morgen van angy en moestie xxx

Anoniem zei

hallo noa en nuno
ik hoop dat jullie ulder amuzeert
dikke zoen
van tante katrie nonkel olivier en ons sylke xxxxxxxxxxxxxxxxx
tot woensdag

Anoniem zei

Sudemmmmm;p
Ik mis je zo hard ik kan zelfs niet meer kan slapen:D
Ik heb jullie foto's al bekeken ik wou er eigenlijk ook wel willen bij zijn, maar het kan niet hé.
Ik verheug me al op woensdag als ik je kom halen.
Zonder jou hebben we al 2 stille dagen doorbracht.
Ik vond het niet zo leuk,,,

X-jes :Habibe ,yaselin ,mama en papa.


PS: Om hoe laat moeten we je komen halen op school.

Anoniem zei

dag noa en nuno,
zo te zien is het zeer tof op de boerderij!
mama en papa kijken uit naar morgen hoor!

dikke kus en knuffel,
mama en papa

Anoniem zei

hallo mijn lieve zara,
ik weet niet of je mijn berichtje vandaag nog zal te horen krijgen. ik heb net de foto's bekeken en het ziet er dolle pret uit! fantastisch gewoon!! nog even en je mag weer naar huis. ik kom je straks een dikke knuffel geven, is dat goed?
wel thuis en tot straks, mijn liefje.
groetjes en kusjes, mama xxx

Anoniem zei

dag jitte en jana,
wat zullen we blij zijn om jullie terug te zien... het is zo rustig in huis en vooral aan tafel.
we zijn allemaal benieuwd naar jullie verhalen.
aan de juffen: een dikke proficiat dat jullie dit steeds elk jaar met veel enthousiasme doen. bravo.
groetjes mama, papa en stien

Anoniem zei

hey journey hier met mama en tiany ,jorchey,thanaey we missen u heel hard en we zullen blij zijn dat je straks terug bent kus een dikke dikke kus van ons en van papa ook om hoe laat moeten we u komen hallen aan school groetjes ?

Anoniem zei

dag Neil
Vandaag is het de laatste dag - spijtig - ik denk dat je alles wel leuk zult gevonden hebben.
Ik ben al nieuwsgierig wat je allemaal te vertellen hebt.
daaaag
Oma

Ginette zei

Het ziet er een leuke boel uit!Jullie hebben veel geluk gehad met het weer! Geniet nog lang na,van deze warme en plezierige gebeurtenissen.Juf Ginette

bert en sonya zei

Dag Quinten,ik ben blij dat je u al goed geamuseerd hebt,dikke kussen van moeke sonya en Vake Bert

Anoniem zei

heyy,Walid tis hier met je zus narjss ....... En ik zie dat je u al geamuzeerd hebt xxxx tot strakjes xxx je zus Narjiss;Intissar,je broer Achraf Mama en Papa xxxxxxxx wij missen je!!!!! ............

mama fanny school zei

dag juff
sorri dat dit berichtje laat aan komt maar helaas denk ik nog aan jullie .
in maart zijn het boerderij klassen daarom ging ik eens kijken en helaas de kinds staan al op foto .
maar het was weer leuk
vele groeten aan iedereen van mama FANNY