woensdag 10 oktober 2012

De boerderijklassen zijn gestart!

En eindelijk is het woensdag!

Onder een stralend zonnetje vertrekken we vanuit de school met de bus naar Pulle. Spannend!
Inga en juf Katleen wachten ons reeds op als we toekomen. We maken meteen kennis met de kippen en de eenden. Wauw, enkelen onder ons durven zelfs een kip vastnemen! Dan trekken we naar de stal van het hangbuikzwijn. En hoe schattig! Er zijn 2 babyzwijntjes van 2 maanden bij! Hierna trekken we naar de ezels en Sabrina het paard. Inga weet veel te vertellen over de dieren en zo leren we veel bij. De tijd vliegt en voor we het weten, zitten we rond de tafel voor een heerlijke warme maaltijd: pekesstoemp met worst. We smullen ons buikje rond! Na het eten maken we confituur van appel, aardbei en rabarber. We snijden de appeltjes fijn. En af en toe mogen we een stukje opeten :-) Terwijl de ene groep de kamers installeert, maakt de andere groep om beurt een ritje op het paard of knuffelt konijntjes. Na ons vieruurtje spelen we boerderijstratego. We hollen tot we uitgeput zijn! Enkele jongens hebben in de struiken al kampen gebouwd. Ja, we hebben het erg naar onze zin op de boerderij! Na een lekkere broodmaaltijd doen we ons best tijdens een toffe boerderijquiz. Muziekvragen, dierenraadsels, boerderijweetjes, kijkronde, ... In kleine groepjes weten we immers veel!
Na de quiz is het hoge tijd om te gaan slapen. Moe en voldaan kruipen we in onze slaapzak en dromen over de fijne boerderijdag die ons morgen te wachten staat! Slaapwel!!!


Bekijk hier de foto's. Klik hier!

10 opmerkingen:

Annelies zei

Supermooie foto's met een heerlijk zonnetje erbij. Dit wordt zeker onvergetelijk. Nog veel plezier en genieten maar.
Groetjes van Annelies, mama van Nienke

Anoniem zei

Fijn om al die stralende gezichten samen te zien. Jullie hebben ook al veel leuke activiteiten gedaan.
Ik wou dat ik stiekem in Daan zijn koffer gekropen was om ook mee te kunnen doen...
Ik hoop dat jullie die fijne sfeer nog lang mogen meedragen in jullie groep.
Veel liefs en tot vrijdag
Liesbet (mama van Daan)

Anoniem zei

Hoi lieve kinderen en toffe juffen,

Wat ziet het daar leuk uit op de boerderij !!!! Ik had daar ook wel graag willen zijn. Ik heb al heel wat blije gezichten gezien.
En jullie hadden wel geluk, peekensstomp met worst, LEKKER !!!!

Amuseer jullie nog verder !!!!!

Groetjes Gwendy (mama van Zane)

Anoniem zei

Wauw, wat ziet het er leuk uit ginder!
Ik had me toch beter mee in de zak verstopt ;-)

Geniet er nog van, dit avontuur zullen jullie niet snel vergeten.
Groetjes, Katrin ( mama van Robbe)

Anoniem zei

het ziet er inderdaad heel leuk uit , ik ben wel wat jaloers hoor .
als ik al die leuke dieren zie , wou ik dat ik er ook bij was .
amuseer jullie nog maar goed ,want er staan waarschijnlijk nog leuke activiteiten op jullie te wachten .

lieve groetjes , de mama van ian

Anoniem zei

Hallo Venance, juffen en kinderen, wat hebben jullie al mooie foto's gepost !!! Zo kunnen we toch een beetje meekijken in jullie boerderijleventje. En het weer is echt en supermeevaller. Venance, Amélie en Gaëlle zijn echt wel een beetje jaloers dat ze niet meemochten. Geniet nog van jullie laatste avond en tot morgen. Een dikke knuffel van mama en liefs van Nicolas, Amélie en Venance

Unknown zei

Wauw, dat zijn super leuke foto's van jullie eerste dag op de boerderij. Ik zag dat Ferre al een leuke klimboom gevonden heeft. Vandaag was het weer super mooi weer. Ik popel om de foto's van vandaag te kunnen bewonderen. Nog veel plezier en tot morgen met jullie verhalen !

groetjes, Veerle (mama van Ferre)

Herwig Demuynck zei

Ik durf de foto's niet aan de thuisblijvers (broer en zus) laten zien. Ze zouden stikjaloers zijn, zij kregen witloof op hun bord :-)
Vandaag blijf ik wat langer op: ik ben wel benieuwd naar de uitmest-foto's.

Anoniem zei

blijkbaar iets mis gedaan met mijn berichtje gisteren, ik wilde even zeggen dat het er reuze fijn uitziet daar in Pulle, het zonnetje schijnt ook van de partij, was ik er maar bij. Maar geniet er maar lekker van. vele knuffels van tante tinne en nonkel paul van Kayleigh

Anoniem zei

vorige berichtjes niet gelukt, maar ziet er Super leuk uit, je ziet dat de kinderen EN de juffen er ten volle van genieten!!! morgen kunnen we de verhalen in levende lijve horen!! ik kijk ernaar uit!!!